tirsdag den 19. juni 2012

Skulle det nu være så svært? Macarons

Se lige nogle skønheder jeg fik lavet i første forsøg!
Jeg var på besøg hos forældrene i København i weekenden. Det lykkedes mig heller ikke denne gang at lokke min mor med i Torvehallerne. Til gengæld var vi på en lille hyggelig bytur hvor vi spiste på Rizraz og købte stort ind i Skjalm P. (den mest awesome butik i hele København) Hvad de ikke har af køkken-dimser er simpelthen ikke værd at eje.

Jeg fik dimser for 400 kroner. Et silikone bagepapir til macarons - uden forhøjninger, så det kan bruges til andre ting også. Et stegetermometer og - wait for it - et udstikkersæt! Så nu føler jeg mig rigtig pro.

Udstikkersæt, frysetørrede hindbær, stegetermometer mm.

Men hvorfor skulle jeg have macaron-bagepapir? Jeg har aldrig smagt eller bagt den lille, nuttede, mysterieomspundne franske kage, og jeg er sådan cirka et helt år for sent på macaron-moden. Men det lå bare der på hylden, og når det nu var mor der gav, så skulle jeg altså have det!

Og i dag købte jeg så ind til macarons. At det skal være så svært at finde mandelmel er mig en gåde! Jeg var i 4 butikker før jeg fandt det - og så til 28,- for 100 gram! Så skal man sgu ikke fejle mange gange før SU'en slipper op.

Jeg lavede mine kager med chai-chokolade smag og chokolade ganache som fyld. Det endte med at smage henad brunkager.. Jeg er ikke sikker på om det er godt eller skidt!

Jeg brugte opskriften fra Anne au Chocolat, men lavede kun en halv portion, og tilsatte indholdet fra to tebreve med chai-smag. Og det var altså nervepirrende. Efter at have læst hvordan det er mislykkedes for så mange andre, mendet lykkedes! Blanke skaller med de fineste fødder.



Om nom nom.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar